Köpvillkor
1 Allmänt
SignSupplySwe AB 556704-0737 säljer via FlipBelt Sweden förvaringsbälten och tillbehör via flipbelt.se i enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen (Lag (2005:59).
2 Priser
Alla våra priser anges i svenska kronor, SEK, och inkluderar moms. Vi reserverar oss för eventuella prishöjningar, momsjusteringar, valutaförändringar, tryckfel, prisfel, slutförsäljningar, lagerfel, etc. En produkt som redan skickats från vårt lager påverkas inte av en eventuell höjning eller sänkning av priset som sker efter ordertillfället, till exempel i form av rea, kampanjer, rabattkoder eller förändringar i prissättningen.
Kampanjer
FlipBelt Swedens kampanjer är tidsbegränsade. Vid användande av rabattkoder är de i regel bara giltiga för ett köp och kan inte kombineras med andra erbjudanden. Vi ber dig kontrollera att priset blivit korrekt innan du slutför ditt köp.
Vi reglerar ej en outnyttjad rabatt efter ett köp, det är beställarens ansvar att nyttja denna vid beställningen.
FlipBelt Sweden förbehåller sig rätten att makulera order vid missbruk eller otillbörligt bruk av rabattkoder. För eventuella tillkommande fraktavgifter, läs mer under Fraktavgift.
3 Betalning
Betalning hanteras genom Klarna Checkout, som erbjuds i samarbete med Klarna AB. Klarna Checkout skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp, sedan väljer du hur du vill betala. Du kan välja på Klarna faktura, Klarna konto, att betala direkt med kort eller med banköverföring.
Klarna Checkout: Genom att använda Klarna Checkout godkänner du Klarna AB:s (556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm), “Klarna”, villkor. För att få använda Klarna Checkout måste du vara minst 15 år.
Identifiering, anpassning och riskbedömning För att säkert kunna identifiera dig och förhindra obehörigt nyttjande eller missbruk av Klarna Checkout samt för att uppfylla kraven enligt god kreditgivningssed behöver Klarna säkerställa din identitet. Klarna inhämtar tilläggsinformation såsom personnummer, namn och adress samt, vid val av kreditalternativ, kreditinformation från olika leverantörer. Klarna behöver även använda den information som du kan ha lämnat vid tidigare köp, allmänt tillgänglig information på internet samt information om hur du tidigare har uppfyllt våra betalningsvillkor, för att göra en riskbedömning. Klarna Checkout anpassar automatiskt riskbedömningen, och därmed utformningen av tjänsten, för varje gång du använder tjänsten och du behöver inte ange mer information än nödvändigt. I vissa fall visas tidigare angiven och av Klarna godkänd adress till dig så snart du uppgivit din e-postadress och ditt postnummer. Den godkända adressen får endast användas i syfte att förifyllda adressuppgifterna i direkt samband med ett köp. Du kan enkelt undvika att den godkända adressen förifylls genom att välja att tillämpa en PIN-kod. Genom att slutföra köpet bekräftar du din identitet och korrekt leveransadress.
Betalning, avgifter
Klarna Checkout uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där så är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; f.n. 14 dagars kredit, en påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta. Det kostar inget att använda Klarna Checkout. Eventuella skatter eller avgifter kan dock tillkomma genom valt betalningsalternativ, se närmare de enskilda betalningsvillkoren för det alternativ du väljer. Klarna kan när som helst addera eller ta bort ett eller flera betalningsalternativ av de som erbjuds i Klarna Checkout.
När du slutför ett köp via Klarna Checkout träffar du och Klarna ett avtal där Klarna bl.a. garanterar att du inte behöver betala om du inte får dina varor. Klarna ersätter samtidigt butiken för det du handlat och övertar därmed rätten att få betalt. Oavsett vilket betalsätt du väljer så går din betalning därmed till att reglera den fordran Klarna har.
Du kan läsa de fullständiga villkoren för Klarna Checkout här.
4 Personuppgifts- och anti-SPAM policy
Alla personuppgifter som du lämnar till FlipBelt.se hanteras med största respekt. Vårt sätt att samla och lagra information följer Personuppgiftslagen, SFS 1998:204 och EU Direktivet 95/46/EC. Lagen bygger på gemensamma regler som har beslutats inom EU. Genom att lämna dina personuppgifter samtycker du till att vi använder insamlad information för att fullgöra våra åtaganden mot dig och tillhandahålla den service du förväntar dig.
Klarna som är vår PSP (Payment Service Provider) uppfyller kraven för PCI DSS
Personuppgifterna skyddas mot externa intrång
Som kund har du rätt att begära utdrag av registrerade uppgifter
Som kund har du rätt att begära ändring av registrerade uppgifter
Som kund har du rätt att begära att uppgifterna raderas.
FlipBelt Sweden medverkar ej till att skicka sk SPAM. Som kund till oss kan du få e-post rörande er order, betalning eller annan kommunikation du initierar. Du kan även få e-post, sms eller annan direktreklam med information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation. E-postutskick från tredje part eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till vår verksamhet förekommer ej. Vid automatiskt utskick kan du som kund enkelt avregistrera dig via en länk i e-postmeddelandet. Detta kan ske utan att du som kund måste göra en inloggning eller liknande.
Vi förbinder oss att inte på något sätt lämna ut eller sälja vidare de personuppgifter som vi inhämtar från våra kunder. Vi inhämtar bara den information som vi behöver för att kunna behandla din order och informationen används bara av oss själva samt de partner vi använder för att kunna genomföra köpet. Exempel på partners är PSP (Payment Service Provider) och Kreditgivare samt banker.
Leverans & Retur
1 Fraktavgift
Vid beställning tillkommer en fraktavgift på 39 kr på order under 500 kr.
2 Leveranssätt
Vi erbjuder leveranser med PostNord direkt till angiven adress och leveranstiden ligger på 1-4 dagar.
Vid försenade leveranser, som kan förekomma med PostNord, kontakta oss när en vecka passerat efter vårt besked om att beställningen är skickad. Vi ersätter inte för ev utgifter i samband förseningar som ex förseningsavgift på faktura.
3 Ångerrätt, byte och returer
FlipBelt Sweden har 30 dagars öppet köp inom Sverige, med vissa undantag. Vid en eventuell retur måste produkten vara oanvänd och i oskadad originalförpackning. Produktinfotaggen måste sitta kvar på produkten. Varan måste vara i säljbart skick och inte se använd ut.
Vid retur debiteras en returavgift på 49:-. Gäller även vid delreturer.
Order returneras i samma emballage som vid leverans eller i motsvarande storlek.
Vi hanterar byten som en retur och ett nytt köp; du skickar tillbaka den produkt du inte vill behålla och beställer enkelt en ny via vår hemsida.
Vid retur, byte eller reklamation måste ALLTID först ett mail skickas till oss för att ärendet skall behandlas. Detta med information om ordernummer och orsak. Vi ersätter ej för rekommenderat eller postförskott.
4 Återbetalning av retur
Då din retur mottagits, hanterats och godkänts av oss sker återbetalningen via Klarna. Om du valt att betala med faktura rekommenderar vi att du betalar fakturan eller kontaktar Klarna för att förlänga betaltiden, detta för att undvika risken för påminnelseavgifter. FlipBelt Sweden ersätter ej extraavgifter.
Vid returer betalar kunden 49:- som regleras vid krediteringen via Klarna
5 Reklamation
Varan du köper av oss ska vara felfri vid leverans. Skulle produkten du fått hem ha en defekt skall det anmälas till oss inom 10 dagar från det att du mottagit leveransen.
Kontakta oss alltid först via e-mail och uppge ditt fullständiga namn, ditt order-/ kvittonummer, en kortfattad beskrivning av orsak till reklamation, en bild på skadan om detta är möjligt samt dina kontaktuppgifter (telefonnummer och e-postadress).
Vid reklamation står FlipBelt Sweden för fraktkostnader, det är därför viktigt att du tar kontakt med oss innan. Produkten/-er som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses inte av FlipBelt Sweden.
6 Force Majeure
Vi anser oss befriade från att fullgöra våra förpliktelser i de här villkoren i händelse av ändrad lagstiftning, myndigheters åtgärd, konflikt på arbetsmarknaden, brand, översvämning, krig, terrorism, sabotage, olyckshändelser av större omfattning eller liknande händelser.
7 Returadress
EFTER SKRIFTLIG KONTAKT med FlipBelt Sweden returneras varan/orna till adress nedan.
E-post: support@supplysport.se
Begär returfraktsedel.
SupplySport / FlipBelt
Bristagatan 21D
195 60 Arlandastad